Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Thread: April Fools Day

  1. #1
    SirKristoff is a poopiehead Ozzy's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Greenswamp, NC
    3 Post(s)
    0 Thread(s)

    April Fools Day

    I know everybody has been waiting for my "joke" this year, but I've had a change of heart. Instead of spending my time on a way to fool everybody I spent it a way to entertain you for a few minutes. In other words I couldn't think of anything that everybody will believe. I am just going to post a list of the top 100 April fools jokes of all time. Too bad the list topped at 100 cause I believe that number 101 was when the CP world thought that Barry Rice was going to dig up and sell a newly discovered cp.

    Here's the list, enjoy.

    #100: The British Postal Address Turnabout
    In 1977 the BBC gave airtime to Tom Jackson, General Secretary of the British Union of Post Office Workers. Mr. Jackson was up in arms about a recent proposal that the British mail adopt the German method of addressing envelopes in which the house number is written after the name of the road, not before it (i.e. Downing Street 10, instead of 10 Downing Street). Jackson spoke at great length about the enormous burden this change would place upon postal employees, insisting that "Postal workers would be furious because it would turn upside-down the way we have learned to sort." His comments elicited an immediate reaction from the audience, many of whom phoned up to voice their support for Jackson's campaign. What the audience didn't realize was that there were no plans to change the way the British addressed their mail. Mr. Jackson's diatribe was an elaborate April Fool's Day joke.

    #99: Virgin Cola’s Blue Cans
    In 1996 Virgin Cola announced that in the interest of consumer safety it had integrated a new technology into its cans. When the cola passed its sell-by date, the liquid would react with the metal in the can, turning the can itself bright blue. Virgin warned that consumers should therefore avoid purchasing all blue cans. The joke was that Pepsi had recently unveiled its newly designed cans. They were bright blue.

    #98: Soy Bomb Lands Record Contract
    Viewers of the February 1998 broadcast of the Grammys were surprised when a semi-naked man with the word 'Soy Bomb' scrawled on his chest danced out onto the stage during Bob Dylan's solo performance. The man (who was definitely not supposed to be there) was quickly escorted away by security guards. But a few months later, on April 1, Rhino Records proudly announced that it had signed Soy Bomb (as he was now known) to a two-year, six-album recording contract. Soy Bomb's first album would include covers of popular classics such as 'Dancing Machine' and 'You Dropped a Bomb on Me.' A spokesman for Rhino Records commented that they had been moved to offer Soy Bomb a contract because the experience of watching him dance had been for them "kind of like
    when you eat too many Whoppers and you feel a little nauseous,
    but you're so happy you ate them."

    #97: Providence Closes for the Day
    Carolyn Fox, a disc jockey for WHJY in Providence, Rhode Island, announced in 1986 that the 'Providence Labor Action Relations Board Committee' had decided to close the city for the day. She gave out a number for listeners to call for more information. The number was that of a rival station, WPRO-AM. Reportedly hundreds of people called WPRO, as well as City Hall and the police. Even more called into their offices to see if they had to go into work. WHJY management later explained that it had never imagined its joke would have such a dramatic impact on the city.

    #96: Boston Globe Price Cut
    Readers of the Boston Morning Globe in 1915 could have purchased their papers for half the cost on April Fool's Day, if they had been alert. The price listed on the front page had been lowered from "Two Cents Per Copy" to "One Cent." But almost 60,000 copies of the paper were sold before anyone noticed the unannounced price change. When the management of the Globe found out about the change, they were just as surprised as everyone else. The new price turned out to be the responsibility of a mischievous production worker who had surreptitiously inserted the lower value at the last minute as the paper went to print.

    #95: Chunnel Blunder
    In 1990 the News of the World reported that the Chunnel project, which was already suffering from huge cost overruns, would face another big additional expense caused by a colossal engineering blunder. Apparently the two halves of the tunnel, being built simultaneously from the coasts of France and England, would miss each other by 14 feet. The error was attributed to the fact that French engineers had insisted on using metric specifications in their blueprints. The mistake would reportedly cost $14 billion to fix.

    #94: Tomb of Socrates Found
    In 1995 the Greek Ministry of Culture announced that during excavation for the Athens metro system, archaeologists had uncovered what they believed to be the tomb of Socrates near the base of the Acropolis. A vase containing traces of hemlock (the poison used to kill socrates) and a piece of leather dating from between 400 and 390 BC were found in the tomb. The news agency Agence France-Presse immediately issued a release about the story. What it didn't realize was that the Greek Ministry was joking, forcing the news agency to issue an embarrassed retraction a few hours later.

    #93: Eiffel Tower Moves
    The Parisien stunned French citizens in 1986 when it reported that an agreement had been signed to dismantle the Eiffle Tower. The international symbol of French culture would then be reconstructed in the new Euro Disney theme park going up east of Paris. In the space where the Tower used to stand, a 35,000 seat stadium would be built for use during the 1992 Olympic Games.

    #92: LA Highways Close for Repairs
    In 1987 a Los Angeles disc jockey announced that on April 8 the LA highway system would be shut down for repairs for an entire month. This was alarming news in LA where it's necessary to use the highway to get almost anywhere. The radio station immediately received hundreds of frantic calls in response to the announcement, and the California Highway Patrol reported that they were also flooded with calls throughout the day. The station later admitted that it was stunned by the intensity of the public reaction to the hoax. A representative from the California Department of Transportation called the station's managers to share their opinion of the prank. Reportedly "they didn't think it was very funny."

    #91: Augusta National Goes Public
    The May 1990 issue of Golf magazine had good news for golf enthusiasts. It reported that Augusta National, the elite private golf course where the Masters tournament is held, would begin allowing public access to its course at certain times. As a result of this report, both Augusta National and Golf magazine received hundreds of calls from eager golfers inquiring about playing privileges. But the report was an April fool's joke, despite its placement in the May issue. Golf magazine was forced to publish a retraction, reaffirming that Augusta National was still a private club open only to members and guests.

    #90: Belgium Divides
    The London Times reported in 1992 that formal negotiations were underway to divide Belgium in half. The Dutch-speaking north would join the Netherlands and the French-speaking south would join France. An editorial in the paper then lamented that, "The fun will go from that favorite parlor game: Name five famous Belgians." The report apparently fooled the British foreign office minister Tristan Garel-Jones who almost went on a TV interview prepared to discuss this "important" story. The Belgian embassy also received numerous calls from journalists and expatriate Belgians seeking to confirm the news. A rival paper later criticized the prank, declaring that, "The Times's effort could only be defined as funny if you find the very notion of Belgium hilarious."

    #89: Asterix Village Found
    In 1993 London's Independent announced the discovery by archaeologists of the 3000-year-old village of the cartoon hero Asterix. The village was said to have been found at Le Yaudet, near Lannion, France, in almost precisely the location where Rene Goscinny, Asterix's creator, had placed it in his books. The expedition was led by Professor Barry Cunliffe, of Oxford University, and Dr. Patrick Galliou, of the University of Brest. Supposedly the team found evidence that the small village had never been occupied by Roman forces. They also discovered Celtic coins printed with the image of a wild boar (the favorite food of Asterix's friend Obelix), as well as a large collection of rare Iron Age menhirs (standing stones) "of the precise size favoured by the indomitable Obelix whose job as a menhir delivery man has added a certain academic weight to the books."

    #88: Bank Teller Fees
    In 1999 the Savings Bank of Rockville placed an ad in the Connecticut Journal-Inquirer announcing that it would soon begin charging a $5 fee to customers who visited a live teller. The ad, which appeared on March 31, claimed that the fee was necessary in order to provide, "professional, caring and superior customer service." Although the ad was a joke, many customers failed to recognize it as such. One woman reportedly closed her account because of it. The bank then ran a second ad revealing that the initial ad was a joke. The bank manager commented that the first ad ironically "commits us to not charging such fees."

    #87: Telepathic Email
    The April 1999 edition of Red Herring Magazine included an article about a revolutionary new technology that allowed users to compose and send email telepathically. The company developing this technology was Tidal Wave Communications, led by Yuri Maldini, a computer genius from Estonia. Mr. Maldini claimed that he had developed the technology from the encrypted communications systems he had helped the army put in place during the Gulf War. At the end of the article the reporter recalled a moment when he asked Mr. Maldini how big the market for such a product might be: "Mr. Maldini falls silent. He stares vacantly for several moments out his office window and then says, 'I just sent you an email with my answer.' Upon returning to our office, we find the response waiting: 'It's going to be huge,' reads the email. 'Simply huge.'" Red Herring received numerous letters from readers admitting they had been fooled by the article.

    #86: Killer Bees Attack Arizona
    In 1994 residents of Glendale and Peoria, Arizona woke to find yellow fliers posted around their neighborhoods warning them of "Operation Killer Bees." Apparently there was to be widespread aerial spraying later that day to eradicate a killer bee population that had made its way into the area. Residents were warned to stay indoors from 9 am until 2:30 pm. The phone numbers of local television and radio stations were provided. On the bottom of the flier the name of an official government agency was listed: Arizona Pest Removal Information Line (For Outside Operations Listings). The first letters of this agency spelled out "April Fool." Few people got the joke. Radio and television stations received numerous calls, as did the Arizona Agriculture Department. Many worried residents stayed inside all day, anxiously watching out their windows for the pest-control planes to fly overhead.

    #85: Kokomo Police Cut Costs
    In 1959 the Kokomo Tribune, based in Indiana, announced that the city police had devised a plan to cut costs and save money. According to this plan, the police station would close each night from 6 pm to 6 am An answering machine would record all calls made to the station during this time, and these calls would be screened by an officer in the morning. The police reportedly anticipated that the screening process would save the city a great deal of money, since many of the calls would be old by the morning and would not need to be answered. A spokesman for the police admitted that "there will be a problem on what to do in the case of a woman who calls in and says her husband has threatened to shoot her or some member of the family." But in such a situation, the spokesman explained, "We will check the hospitals and the coroner, and if they don't have any record of any trouble, then we will know that nothing happened."

    #84: Viagra for Hamsters
    In 2000 The Independent reported that Florida researchers had developed a Viagra-like pill to treat sexually frustrated pets, including hamsters. Veterinarians were said to have greeted the news with derision, but the article pointed out that there are few things as sad as a pet suffering from feelings of sexual inadequacy, noting that "It's not unknown for a guinea pig to sit in its cage thinking, 'I haven't had sex for months. Am I so unattractive?'." Owners were instructed to simply grind the pills up and sprinkle them in the pet's food. Laying some newspaper down on the floor once the pills began to take effect was also advised. The pills were to be marketed under the brand name Feralmone.

    #83: Diamond-Encrusted Grenades
    During the 1990s stories of the ruthlessness of Russian gangsters became increasingly prevalent in the news, but apparently just because the gangsters were ruthless, that didn't mean they weren't fashion conscious. In 1996 Itar-Tass announced that a military factory had begun manufacturing diamond-encrusted grenades, which it was selling to Russian gangsters concerned about dispatching their enemies with style. "The use of such a grenade will leave your one-time rival in a sea of beautiful sparkling gems rather than in a pool of blood," the article noted.

    #82: Maradona Joins Soviet Soccer Team
    In 1988 the Soviet newspaper Izvestia reported that the world-renowned Argentine soccer star Diego Maradona was in negotiations to join the Moscow Spartaks. The Spartaks were to pay him $6 million to play on their struggling team. Izvestia later admitted that the story was an April Fool's day joke, but only after the news was disseminated by the Associated Press, which then had to publish a red-faced retraction. The AP had believed the story because it was the first time in modern memory that a Soviet newspaper had published an April Fool's day hoax. The sudden display of humor was attributed to Mikhail Gorbachev's policy of glasnost, or openness.

    #81: Weeping Lenin
    Over the years numerous statues of the Virgin Mary have been known to miraculously start weeping, but in 1995 an Italian statue of Lenin in the town of Cavriago joined the club. A huge crowd gathered to witness the milky white tears rolling down the statue's metal cheeks. The crowd remained for hours until the tears were eventually revealed to be a prank.

    #80: Moscow’s Second Subway
    In 1992 the Moskovskaya Pravda announced that the winds of capitalism transforming Russia would bring further changes for the residents of Moscow. Apparently plans had been finalized to build a new Moscow subway system. Of course, there was nothing wrong with the city's current subway. But in the spirit of capitalism, the second system would be built to promote "the interests of competition."

    #79: PETA’s Tournament of Sleeping Fish
    In 2000 the People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) warned that it planned to sabotage the bass fishing tournament in East Texas's Lake Palestine by releasing tranquilizers into the lake before the tournament. Their announcement stated that "this year, the fish will be napping, not nibbling." State officials took the threat seriously and stationed rangers around the lake in order to stop any tranquilizer-toting PETA activists from drugging the fish, and numerous newspapers reported the threat. Eventually PETA admitted that it had been joking.

    #78: The Venetian Horse Hoax
    The citizens of Venice woke on the morning of April 1, 1919 to find piles of horse manure deposited throughout the Piazza San Marco, as if a procession of horses had gone through there during the night. This was extremely unusual, since the Piazza is surrounded by canals and not easily accessible to horses. The manure turned out to be the work of the infamous British prankster Horace de Vere Cole, who was honeymooning in Venice. He had transported a load of manure over from the mainland the night before with the help of a gondolier and had then deposited small piles of it throughout the Piazza. Perhaps he should have been paying more attention to his wife while on honeymoon because, evidently tired by his constant hijinks, she divorced him a few years later.

    #77: MITkey Mouse
    On April 1, 1998 the homepage of the Massachusetts Institute of Technology announced some startling news: the prestigious university was to be sold to Walt Disney Co. for $6.9 billion. A photograph of the university's famous dome outfitted with a pair of mouse ears accompanied the news. The press release explained that the university was to be dismantled and transported to Orlando where new schools would be added to the campus including the School of Imagineering, the Scrooge McDuck School of Management, and the Donald Duck Department of Linguistics. The fact that the announcement appeared on MIT's homepage added official credibility to it. But in fact, the announcement was the work of students who had hacked into the school's central server and replaced the school's real web page with a phony one.

    #76: Great Cave Sell
    On one undetermined April 1 in the 1840s a story appeared in the Boston Post announcing that a cave full of treasure had been discovered beneath Boston Common. It had supposedly been uncovered by workmen as they removed a tree from the Common. As the tree fell, it revealed a stone trap-door with a large iron ring set in it. Beneath the door was a stone stairway that led to an underground cave. In this cave lay piles of jewels, old coins, and weapons with jeweled handles. As word of the discovery spread throughout Boston, parties of excited curiosity-seekers began marching out across the Common to view the treasure. A witness later described the scene: "It was rainy, that 1st of April, the Legislature was in session, and it was an animated scene that the Common presented, roofed with umbrellas, sheltering pilgrims on their way to the new-found sell. A procession of grave legislators marched solemnly down under their green gingham, while philosophers, archaeologists, numismatists, antiquarians of all qualities, and the public generally paid tribute to the Post's ingenuity." Of course, the Common was empty of all jewel-bearing caverns, as the crowd of treasure seekers eventually discovered to its disappointment.

  2. #2
    SirKristoff is a poopiehead Ozzy's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Greenswamp, NC
    3 Post(s)
    0 Thread(s)
    #75: World to End Tomorrow
    On March 31, 1940 the Franklin Institute issued a press release stating that the world would end the next day. The release was picked up by radio station KYW which broadcast the following message: "Your worst fears that the world will end are confirmed by astronomers of Franklin Institute, Philadelphia. Scientists predict that the world will end at 3 P.M. Eastern Standard Time tomorrow. This is no April Fool joke. Confirmation can be obtained from Wagner Schlesinger, director of the Fels Planetarium of this city." The public reaction was immediate. Local authorities were flooded with frantic phone calls. The panic only subsided after the Franklin Institute assured people that it had made no such prediction. The prankster responsible for the press release turned out to be William Castellini, the Institute's press agent. He had intended to use the fake release to publicize an April 1st lecture at the institute titled "How Will the World End?" Soon afterwards, the Institute dismissed Castellini.

    #74: The Musendrophilus
    In 1975 the famous naturalist David Attenborough reported on BBC Radio 3 about a group of islands in the Pacific known as the Sheba Islands. He played sound recordings of the island's fauna, including a recording of an alleged night-singing tree mouse called the Musendrophilus. He also described a species whose webbed feet were prized by inhabitants of the island as reeds for musical instruments. Unfortunately, the night-singing tree mice were merely products of Attenborough's imagination, perhaps inspired by that old yarn about the Tree Squeaks, that North American species which lives high in the trees and squeaks every time the wind blows.

    #73: The Origin of April Fool’s Day
    In 1983 the Associated Press reported that the mystery of the origin of April Fool's Day had finally been solved. Joseph Boskin, a History professor at Boston University, had discovered that the celebration had begun during the Roman empire when a court jester had boasted to Emperor Constantine that the fools and jesters of the court could rule the kingdom better than the Emperor could. In response, Constantine had decreed that the court fools would be given a chance to prove this boast, and he set aside one day of the year upon which a fool would rule the kingdom. The first year Constantine appointed a jester named Kugel as ruler, and Kugel immediately decreed that only the absurd would be allowed in the kingdom on that day. Therefore the tradition of April Fools was born. News media throughout the country reprinted the Associated Press story. But what the AP reporter who had interviewed Professor Boskin for the story hadn't realized was that Boskin was lying. Not a word of the story was true, which Boskin admitted a few weeks later. Boston University issued a statement apologizing for the joke, and many papers published corrections.

    #72: Miller Lites
    In 2000 Miller Beer announced that it had struck an agreement with the town of Marfa, Texas to become the exclusive sponsor of the phenomenon known as the Marfa Mystery Lights. These are spherical lights which appear south of the town each evening, seeming to bounce around in the sky. They're variously rumored to be caused by ghosts, swamp gas, or uranium (though they're probably caused by the headlights from the nearby highway). Miller announced that under the terms of the agreement the Marfa Lights would be renamed the Miller Lites. The local paper, which was in on the joke, printed the news on its front page.

    #71: Michigan Shark Experiment
    In 1981 the Herald-News in Roscommon, Michigan reported that 3 lakes in northern Michigan had been selected to host "an in-depth study into the breeding and habits of several species of fresh-water sharks." Two thousand sharks were to be released into the lakes including blue sharks, hammerheads, and a few great whites. The experiment was designed to determine whether the sharks could survive in the cold climate of Michigan. The federal government was said to be spending $1.3 million to determine this. A representative from the National Biological Foundation was quoted as saying that there would probably be a noticeable decline in the populations of other fish in the lake because "the sharks will eat about 20 pounds of fish each per day, more as they get older." County officials were said to have protested the experiment, afraid of the hazard it would pose to fishermen and swimmers, but their complaints had been ignored by the federal government. Furthermore, fishermen had been forbidden from catching the sharks. The Herald-News received a flurry of letters in response to the announcement.

    #70: One-way Highway
    In 1991 the London Times announced that the Department of Transport had finalized a plan to ease congestion on the M25, the circular highway surrounding London. The capacity of the road would be doubled by making the traffic on both carriageways travel in the same direction. On Mondays, Wednesdays, and Fridays the traffic would travel clockwise; while on Tuesdays and Thursdays it would travel anti-clockwise. The plan would not operate on weekends. It was said that the scheme was almost certain to meet with the cabinet's approval, despite voices of protest coming from some quarters. One of the protestors included a spokesman for Labour Transport who reportedly warned that "Many drivers already have trouble telling their left from their right." Also, a resident of Swanley, Kent was quoted as saying, "Villagers use the motorway to make shopping trips to Orpington. On some days this will be a journey of two miles, and on others a journey of 117 miles. The scheme is lunatic." Thankfully, the scheme existed only in the minds of the writers at the Times.

    #69: Corporate Tattoos
    In 1994 National Public Radio's All Things Considered program reported that companies such as Pepsi were sponsoring teenagers to tattoo their ears with corporate logos. In return for branding themselves with the corporate symbol, the teenagers would receive a lifetime 10% discount on that company's products. Teenagers were said to be responding enthusiastically to this deal.

    #68: Euro Disney Lenin
    In 1995 the Irish Times reported that the Disney Corporation was negotiating with the Russian government to purchase the embalmed body of communist leader Vladimir Ilyich Lenin. The body has been kept on display in Red Square since the leader's death. Disney proposed moving the body and the mausoleum to the new Euro Disney, where it would be given the "full Disney treatment." This would include displaying the body "under stroboscopic lights which will tone up the pallid face while excerpts from President Reagan's 'evil empire' speech will be played in quadrophonic sound." Lenin t-shirts would also be sold. Disney anticipated that this attraction would attract more visitors to the theme park, significantly boosting profits which had been weak since the park's opening. The Russians were said to be agreeable to the sale of Lenin's body. But a controversy had erupted about the sale of the mausoleum. Liberal groups wanted to keep the mausoleum empty "to symbolize the 'emptiness of the Communist system,'" while Russian nationalists wanted to transform it into a memorial to Tsar Nicholas II.

    #67: Life Discovered on Jupiter
    In 1996 AOL subscribers who logged onto the service were greeted by a news flash announcing that a "Government source reveals signs of life on Jupiter." The claim was backed up by statements from a planetary biologist and an assertion by Ted Leonsis, AOL's president, that his company was in possession of documents proving that the government was hiding the existence of life on the massive planet. The story quickly generated over 1,300 messages on AOL. A spokesman for the company later explained that the hoax had been intended as a tribute to Orson Welles's 1938 Halloween broadcast of the War of the Worlds

    #66: Smaugia Volans
    The April 1, 1998 online edition of Nature Magazine revealed the discovery of "a near-complete skeleton of a theropod dinosaur in North Dakota." The discovery was referred to in an article by Henry Gee discussing the palaeontological debate over the origin of birds. The dinosaur skeleton had reportedly been discovered by Randy Sepulchrave of the Museum of the University of Southern North Dakota. The exciting part of the discovery, according to the article, was that "The researchers believe that the dinosaur, now named as Smaugia volans, could have flown." In actuality, the University of Southern North Dakota does not exist, though it has been made famous by Peter Schickele who refers to it as the location where the music of the obscure eighteenth-century composer PDQ Bach was first performed; Smaug was the name of the dragon in Tolkein's The Hobbit; and Sepulchrave was the name of the 76th Earl of Groan in Mervyn Peake's Titus Groan. This Earl, believing that he was an owl, leapt to his death from a high tower, discovering too late that he could not fly.

    #65: Y2K Solved
    In 1999 the Singapore Straits Times reported that a 17-year-old high school student had one-upped all the major software corporations of the world by creating a small computer program that would easily solve the Y2K bug. The camera-shy C student had supposedly devised the program in twenty-nine minutes while solving an algebra problem for his homework. His family and a technology consulting group were reportedly forming a joint venture named 'Polo Flair' in order to commercialize the discovery. They anticipated achieving revenues of $50 million by the end of the year. Numerous journalists and computer specialists contacted the Straits Times, seeking more information about the boy genius and his Y2K cure. One journalist even wanted to know if the boy would be willing to appear on TV, despite the fact that he was camera shy. Unfortunately the boy and his ingenious program didn't exist. Quick-witted readers would have noticed that 'Polo Flair' was an anagram for 'April Fool.'

    #64: Total Home Remote Electricity
    In 1999 executives at 130 major companies received a professionally designed package of information about an exciting new product: Total Home Remote Electricity. Forget wireless computers. This technology, created by Ottmar Industries of Switzerland, allowed electricity itself to be beamed wirelessly anywhere within a house. Simply plug one of the small "projectors" into a wall outlet, and a safe electrical "aura" would envelop the home. Then attach a converter to any appliance, and the appliance would be able to receive power at any location within the aura, even outside on the roof. "Did you ever imagine making toast on your roof?" the promotional material asked. Accompanying the ads was a letter that included a phone number the executives could call for more information. Reportedly, about 30 people called the number, including three high-level executives. But the number really connected them to the advertising agency, Hoffman york, that had sent out the fake ad as an April Fool's Day publicity stunts.

    #63: M3 Zebra Crossing
    In 2000 early morning commuters travelling on the northern carriageway of the M3 near Farnborough, Hampshire encountered a pedestrian zebra crossing painted across the busy highway. The perpetrator of the prank was unknown. A police spokesman speculated that the prank, "must have been done very early in the morning when there was little or no traffic on the motorway." Maintenance workers were quickly summoned to remove the crossing, which was apparently not too difficult to do since the pranksters had used emulsion paint rather than gloss. The police noted that, surprisingly, they had received no calls from the public about the crossing.

    #62: Freewheelz
    The April 2000 issue of Esquire magazine introduced its readers to an exciting new company called Freewheelz. This company had a novel business plan. It intended to provide drivers with free cars. In exchange, the lucky drivers had to agree both to the placement of large advertisements on the outside of their vehicle and to the streaming of advertisements on the radio inside their car. Strict criteria limited the number of people eligible to receive a free car. Not only did you have to guarantee that you would drive over 300 miles a week, you also had to complete a 600-question survey that probed into personal information such as your political affiliations and whether you were concerned about hair loss. Finally you had to submit your family's tax returns, notarized video-store-rental receipts, and a stool sample. The entire article, written by Ted Fishman, was a satire of the much-touted "new economy" spawned by the internet. Attentive readers would have caught on to the joke if they had noticed that Freewheelz's official rollout on the web was slated to occur on April 1. But readers who didn't notice this tip-off flooded the offices of Esquire with calls, demanding to know how they could sign up to drive a free minivan. The satire also went over the head of the CEO's of a number of real internet start-ups with business plans similar to that of the fictitious Freewheelz, companies such as Mobile Billboard Network,, and Larry Butler, the CEO of, later confessed to Fishman that he was so scared at the prospect of this new competition that he cried when he first read the article.

    #61: La Fornication Comme Une Acte Culturelle
    In 1972 listeners to England's Radio 3 program In Parenthesis were treated to a roundtable discussion of a few cutting-edge new works of social anthropology and musicology. First up was a discussion of La Fornication Comme Une Acte Culturelle by Henri Mensonge (translated as Henry Lie). This book argued that "we live in an age of metaphorical rape" in which "confrontation, assault, intrusion, and exposure are becoming validated transactions, the rites of democracy, of mass society." This sparked a blisteringly incomprehensible debate, which eventually segued into an exploration of the question "Is 'Is' Is?" Finally, the audience heard a rousing deconstruction of the 'arch form' of the sonata's first motif. Listeners seemed to accept the program's discussion as a legitimate exploration of new trends in the arts. Thankfully, it was a parody.

    #60: Nat Tate
    A lavish party was held at Jeff Koons's New York studio in 1998 to honor the memory of the late, great American artist Nat Tate, that troubled abstract expressionist who destroyed 99 percent of his own work before leaping to his death from the Staten Island ferry. At the party superstar David Bowie read aloud selections from William Boyd's soon-to-be released biography of Tate, "Nat Tate: An American Artist, 1928-1960." Critics in the crowd murmured appreciative comments about Tate's work as they sipped their drinks. The only catch was that Tate had never existed. He was the satirical creation of William Boyd. Bowie, Boyd, and Boyd's publisher were the only ones in on the joke.

    #59: Chewy Vodka Bars
    In 1994 Itar-Tass reported that an alcoholic beverage company had invented a new kind of candy sure to be a favorite with the Russian people: chewy Vodka Bars. These bars, designed to compete with Mars and Snickers bars, would come in three flavors—lemon, coconut, and salted cucumber. The same company was also said to be perfecting another new product: instant vodka in tea bags.

    #58: IPO for F/rite Air
    By April 2000 the bubble was rapidly deflating. This didn't deter hundreds of Dutch investors from lining up to buy shares in F/rite Air, which was being billed as a hot new technology company backed by supporters such as Bill Gates, Paul Allen, and George Soros. The announcement about the company's IPO was posted on, a financial web site for Dutch investors. It was reported that shares in the IPO could be reserved for $18 each by email, although it was said that analysts anticipated the stock soaring to above $80 on the first day of its filing. The company seemed like a sure thing, and almost immediately orders worth over $7 million flooded in. The orders didn't stop coming in even after the newspapers had revealed the IPO to be an April Fool's Day joke. F/rite air was a pun for 'Fried air' (i.e. Hot Air).

    #57: Y2K CD Bug
    In 1999 a Canadian radio station, in conjunction with Warner Music and Universal Music Group, informed its listeners that the arrival of Y2K would render all CD players unable to read music discs created before the year 2000. Luckily, the deejay said, there was a solution. Hologram stickers were available that would enable CD players to read the old-format discs. These stickers would be sold for approximately $2 apiece. Furious listeners, outraged at the thought of having to pay $2 for the stickers, immediately jammed the phones of both the radio station and the record companies, demanding that the stickers be given away for free. They continued to call even after the radio station revealed that the announcement was a joke.

    #56: Portable Zip Codes
    In 2004 National Public Radio's All Things Considered announced that the post office had begun a new 'portable zip codes' program. This program, inspired by an FCC ruling that allowed phone users to take their phone number with them when they moved, would allow people to also take their zip code with them when they moved, no matter where they moved to. It was hoped that with this new program zip codes would come to symbolize "a citizen's place in the demographic, rather than geographic, landscape." Assistant Postmaster General Lester Crandall was quoted as saying, "Every year millions of Americans are on the go: People who must relocate for work or other reasons. Those people may have been quite attached to their original homes or an adopted town or city of residence. For them this innovative measure will serve as an umbilical cord to the place they love best."

    #55: Titanic Replica Cruises English Channel
    In 2001 hundreds were lured out to a windy, treacherous outlook atop a cliff in Beachy Head, East Sussex in the hopes of catching a glimpse of a replica of the Titanic (constructed by the AFD Construction company) sail past through the English Channel. The fact that much of the land had been made off limits to stop the spread of foot-and-mouth disease did not deter them. They came anyway, many of them driving from 30 or 40 miles away. They had learned about the chance to see the Titanic from a deejay broadcasting on Southern FM radio. So many showed up that the cliffs actually developed a crack from their weight. A few days later portions of the cliffs collapsed into the water, but luckily by that time everyone had long gone.

    #54: Washing the Lions at the Tower of London
    Late in March 1860 numerous people throughout London received the following invitation: "Tower of London—Admit Bearer and Friend to view annual ceremony of Washing the White Lions on Sunday, April 1, 1860. Admittance only at White Gate. It is particularly requested that no gratuities be given to wardens or attendants." By twelve o'clock on April 1 a large crowd had reportedly gathered outside the tower. But of course, lions hadn't been kept in the tower for centuries, particularly not white liions. Therefore the crowd eventually snuck away disappointed. This prank had a very long pedigree. It had often been perpetrated (on a smaller scale) on unsuspecting out-of-towners, and an instance of it is recorded from as far back as 1698.

    #53: Thomas Edison Invents Food Machine
    After Thomas Edison invented the phonograph in 1877, Americans firmly believed that there were no limits to his genius. Therefore, when the New York Graphic announced in 1878 that Edison had invented a machine that could transform soil directly into cereal and water directly into wine, thereby ending the problem of world hunger, it found no shortage of willing believers.
    Newspapers throughout America copied the article, heaping lavish praise on Edison. The conservative Buffalo Commercial Advertiser was particularly effusive in its praise, waxing eloquent about Edison's brilliance in a long editorial. The Graphic took the liberty of reprinting the Advertiser's editorial in full, placing above it a simple, two-word headline: "They Bite!"

    #52: Smellovision
    In 1965 BBC TV featured an interview with a professor who had just invented a device called "smellovision." This miraculous technology allowed viewers to experience directly in their own home aromas produced in the television studio. The professor offered a demonstration by cutting some onions and brewing coffee. A number of viewers called in to confirm that they distinctly experienced these scents as if they were there in the studio with him. Since no aromas were being transmitted, whatever these viewers thought they smelled coming out of their tv sets must be chalked up to the power of suggestion

    #51: Solar Complexus Americanus
    In 1995 the Glasgow Herald described the recent arrival in Britain of a new energy-saving miracle: heat-generating plants. These plants, known by the scientific name Solar Complexus Americanus, were imports from Venezuela. One plant alone, fed by nothing more than three pints of water a day, generated as much heat as a 2kw electric fire. A few of these horticultural wonders placed around a house could entirely eliminate the need for a central-heating system. And when submerged in water, the plants created a constant supply of hot water. The Scandinavian botanist responsible for discovering these hot-air producers was none other than Professor Olaf Lipro (an anagram of April Fool).

    #50: FatSox
    In 2000 the British Daily Mail announced that Esporta Health Clubs had launched a new line of socks designed to help people lose weight. Dubbed "FatSox," these revolutionary socks could actually suck body fat out of sweating feet. The invention promised to "banish fat for ever." The socks employed a patented nylon polymer called FloraAstraTetrazine that had been "previously only applied in the nutrition industry." The American inventor of this polymer was Professor Frank Ellis Elgood. The socks supposedly worked in the following way: as a person's body heat rose and their blood vessels dilated, the socks drew "excess lipid from the body through the sweat." After having sweated out the fat, the wearer could then simply remove the socks and wash them, and the fat, away.

    #49: Mount Milton Erupts
    In 1980 the Channel 7 news in Boston ended with a special bulletin announcing that a 635-foot hill in Milton, Massachusetts, known as the Great Blue Hill, had erupted, and that lava and ash were raining down on nearby homes. Footage was shown of lava pouring down a hillside. The announcer explained that the eruption had been triggered by a geological chain reaction set off by the recent eruption of Mount St. Helens in Washington. An audio tape was played of President Carter and the Governor of Massachusetts declaring the eruption to be a "serious situation." At the end of the segment, the reporter held up a sign that read "April Fool." But by that time local authorities had already been flooded with frantic phone calls from Milton residents. One man, believing that his house would soon be engulfed by lava, had carried his sick wife outside in order to escape. The Milton police continued to receive worried phone calls well into the night. Channel 7 was so embarrassed by the panicked reaction that they apologized for the confusion later that night, and the executive producer responsible for the prank was fired.

    #48: British Weather Machine
    In 1981 the Manchester Guardian reported that scientists at Britain's research labs in Pershore had "developed a machine to control the weather." The article, titled "Britain Rules the Skies," explained that "Britain will gain the immediate benefit of long summers, with rainfall only at night, and the Continent will have whatever Pershore decides to send it." Readers were also assured that Pershore scientists would make sure that it snowed every Christmas in Britain. Accompanying the article was a picture of a scruffy-looking scientists surrounded by scientific equipment. The picture was captioned, "Dr. Chisholm-Downright expresses quiet satisfaction as a computer printout announced sunshine in Pershore and a forthcoming blizzard over Marseilles."

    #47: Hong Kong Powdered Water
    In 1982 the South China Morning Post announced that a solution to Hong Kong's water shortage was at hand. Scientists, it said, had found a way to drain the clouds surrounding the island's peak of their water by electrifying them via antennae. The paper warned that this might have a negative impact on surrounding property values, but the government had approved the project nevetheless. Furthermore, more clouds could be attracted to the region by means of a weather satellite positioned over India. And finally, as a back-up, packets of powdered water imported from China would be distributed to all the residents of Hong Kong. A single pint of water added to this powdered water would magically transform into ten pints of drinkable water. Hong Kong's radio shows were flooded with calls all day from people eager to discuss these solutions to the water shortage. Many of the calls were very supportive of the plans, but one woman pointed out that the pumps needed to supply powdered water would be too complicated and expensive.

    #46: Retrobreeding the Woolly Mammoth
    In 1984 Technology Review published an article titled "Retrobreeding the Woolly Mammoth" that described an effort by Soviet scientists to bring the woolly mammoth species back from extinction. The technique being used was the insertion of DNA from woolly mammoths found frozen in Siberian ice into elephant cells. The cells were then brought to term inside surrogate elephant mothers. The head of the project was said to be Dr. Sverbighooze Yasmilov. The story was widely reported as a factual event.

    #45: Daylight Savings Contest
    In 1984 the Eldorado Daily Journal, based in Illinois, announced a contest to see who could save the most daylight for daylight savings time. The rules of the contest were simple: beginning with the first day of daylight savings time, contestants would be required to save daylight. Whoever succeeded in saving the most daylight would win. Only pure daylight would be allowed—no dawn or twilight light, though light from cloudy days would be allowed. Moonlight was strictly forbidden. Light could be stored in any container. The contest received a huge, nationwide response. The paper's editor was interviewed by correspondents from CBS and NBC and was featured in papers throughout the country.

    #44: Tasmanian Mock Walrus
    In 1984 the Orlando Sentinel featured a story about a creature known as the Tasmanian Mock Walrus (or TMW for short) that many people in Florida were adopting as a pet. The creature was only four inches long, resembled a walrus, purred like a cat, and had the temperament of a hamster. What made it such an ideal pet was that it never had to be bathed, it used a litter box, and it ate cockroaches. In fact, a single TMW could entirely rid a house of its cockroach problem. Reportedly, some TMWs had been smuggled in from Tasmania, and there were efforts being made to breed them, but the local pest-control industry was pressuring the government not to allow them into the country, fearing they would put cockroach exterminators out of business. Dozens of people called the paper trying to find out where they could obtain their own TMW. A picture of the Tasmanian Mock Walrus was included with the article, but what the picture actually showed was a real creature—the Naked Mole Rat. The Tasmanian Mock Walrus was entirely fictitious.

    #43: Canadian Finance Minister Quits to Breed Cows and Ducks
    In 2002 a rumor was posted on a Canadian gossip website,, alleging that the finance minister, Paul Martin, was quitting his job in order to breed "prize Charolais cattle and handsome Fawn Runner ducks." Martin, it was said, would be showing his livestock at a local fair in Havelock, a tiny Quebec town boasting a population of only 811. The Bank of Canada was also said to be ready to intervene in case the news rattled the currency markets. Of course, as soon as the word of Martin's retirement began to spread, the markets did get rattled, and the Canadian dollar promptly fell to its lowest level in a month. The currency only recovered once the minister's office denied the rumor. Pierre Bourque, the man behind, readily admitted the story had been a hoax. "The ducks," he pointed out, "were the tell-tale sign."

    #42: Don’t Disturb the Squirrels
    In 1993 Westdeutsche Rundfunk, a German radio station, announced that officials in Cologne had just passed an unusual new city regulation. Joggers going through the park would be required to pace themselves to go no faster than six mph. Any faster, it was felt, would unnecessarily disturb the squirrels who were in the middle of their mating season.

    #41: Internet Spring Cleaning
    In 1997 an email message spread throughout the world announcing that the internet would be shut down for cleaning for twenty-four hours from March 31 until April 2. This cleaning was said to be necessary to clear out the "electronic flotsam and jetsam" that had accumulated in the network. Dead email and inactive ftp, www, and gopher sites would be purged. The cleaning would be done by "five very powerful Japanese-built multi-lingual Internet-crawling robots (Toshiba ML-2274) situated around the world." During this period, users were warned to disconnect all devices from the internet. The message supposedly originated from the "Interconnected Network Maintenance Staff, Main Branch, Massachusetts Institute of Technology." This joke was an updated version of an old joke that used to be told about the phone system. For many years, gullible phone customers had been warned that the phone systems would be cleaned on April Fool's Day. They were cautioned to place plastic bags over the ends of the phone to catch the dust that might be blown out of the phone lines during this period.

    #40: The Euro Anthem
    In 1999 the Today program on BBC Radio 4 announced that the British National anthem ("God Save the Queen") was to be replaced by a Euro Anthem sung in German. The new anthem, which Today played for their listeners, used extracts from Beethoven's music and was sung by pupils of a German school in London. Reportedly, Prince Charles's office telephoned Radio 4 to ask them for a copy of the new anthem. St. James Palace later insisted that it had been playing along with the prank and had never been taken in by it.

    #39: Hawaiian Tax Refund
    In 1959, as Hawaii was being admitted into the Union as the 50th state, a Hawaiian radio station announced that Congress had passed an amendment to the Statehood Bill refunding all federal income taxes that the Pacific Islanders had paid during the previous year. Thousands of people believed the announcement, and the backlash when they realized that there was no refund coming their way was enormous. The Honolulu Star-Bulletin, which had nothing to do with the hoax, took the opportunity to self-righteously declare that it would never publish an April Fool's Day story again.

    #38: Dutch Elm Disease Infects Redheads
    In 1973 BBC Radio broadcast an interview with an elderly academic, Dr. Clothier, who discoursed on the government's efforts to stop the spread of Dutch Elm Disease. Dr. Clothier described some startling discoveries that had been made about the tree disease. For instance, he referred to the research of Dr. Emily Lang of the London School of Pathological and Environmental Medicine. Dr. Lang had apparently found that exposure to Dutch Elm Disease immunized people to the common cold. Unfortunately, there was a side effect. Exposure to the disease also caused red hair to turn yellow and eventually fall out. This was attributed to a similarity between the blood count of redheads and the soil conditions in which affected trees grew. Therefore, redheads were advised to stay away from forests for the foreseeable future. Dr. Clothier was in reality the comedian Spike Milligan.

    #37: Discovery of the Bigon
    In 1996 Discover Magazine reported on the discovery by physicists of a new fundamental particle of matter. This particle, dubbed the Bigon, could only be coaxed into existence for mere millionths of a second, but amazingly, when it did materialize it was the size of a bowling ball. Physicist Albert Manque and his colleagues accidentally found the particle when a computer connected to one of their vacuum-tube experiments exploded. Video analysis of the explosion revealed the Bigon hovering over the computer for a fraction of a second. Manque theorized that the Bigon might be responsible for a host of other unexplained phenomena such as ball lightning, sinking souffles, and spontaneous human combustion. Discover received huge amounts of mail in response to the story.

    #36: Big Ben Goes Digital
    In 1980 the BBC reported that Big Ben, in order to keep up with the times, was going to be given a digital readout. It received a huge response from listeners protesting the change. The BBC Japanese service also announced that the clock hands would be sold to the first four listeners to contact them, and one Japanese seaman in the mid-Atlantic immediately radioed in a bid.

  3. #3
    D_muscipula's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    0 Post(s)
    0 Thread(s)
    oh oh whats number one?
    view my growlist

  4. #4
    SirKristoff is a poopiehead Ozzy's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Greenswamp, NC
    3 Post(s)
    0 Thread(s)
    #35: Around the World for 210 Guineas
    1972 was the 100-year anniversary of Thomas ****** first round the world travel tour. To commemmorate the occasion, the London Times ran a full article about ****** 1872 tour, in which it noted that the vacation had cost the participants only 210 guineas each, or approximately $575. Of course, inflation had made a similar vacation quite a bit more expensive by 1972. A few pages later, the Times included a small article noting that in honor of the 100-year anniversary, the travel agent Thomas Cook was offering 1000 lucky people the chance to buy a similar package deal at 1872 prices. The offer would be given to the first 1000 people to apply. The article noted that applications should be addressed to "Miss Avril Foley." The public response to this bargain-basement offer was swift and enthusiastic. Huge lines of people formed outside the Thomas Cook offices, and the travel agent was swamped with calls. Belatedly the Times identified the offer as an April Fool's joke and apologized for the inconvenience it had caused. The people who had waited in line for hours were, to put it mildly, not amused. The reporter who wrote the article, John Carter, was fired (though he was later reinstated).

    #34: An Interview with President Carter
    In 2001 Michael Enright, host of the Sunday Edition of the Canadian Broadcasting Corpation's radio program This Morning, interviewed former President Jimmy Carter on the air. The interview concerned Canada's heavily subsidized softwood lumber industry, about which Carter had recently written an editorial piece in The New York Times. The interview took a turn for the worse when Enright began telling Carter to speed up his answers. Then Enright asked, "I think the question on everyone's mind is, how did a washed-up peanut farmer from Hicksville such as yourself get involved in such a sophisticated bilateral trade argument?" Carter seemed stunned by the insult. Finally he replied, "Excuse me? A washed-up peanut farmer? You're one to talk, sir. Didn't you used to be on the air five times a week?" The tone of the interview did not improve from there. Carter ended up calling Enright a "rude person" before he hung up. Enright then revealed that the interview had been fake. The Toronto comedian Ray Landry had been impersonating Carter's voice. The interview generated a number of angry calls from listeners who didn't find the joke funny. But the next day the controversy reached even larger proportions when the Globe and Mail reported the interview as fact on their front pages. The editor of the Globe and Mail later explained that he hadn't realized the interview was a hoax because it was "a fairly strange issue and a strange person to choose as a spoof."

    #33: The Spiggot Metric Boycott
    In 1973 Westward Television, a British TV studio, produced a documentary feature about the village of Spiggot. As the documentary explained, the stubborn residents of this small town were refusing to accept the new decimal currency recently adopted by the British government, preferring instead to stick with the traditional denominations they had grown up with. As soon as the documentary was over, the studio received hundreds of calls expressing support for the brave stand taken by the villagers. In fact, many of the callers voiced their intention to join in the anti-decimal crusade. Unfortunately for this burgeoning rebellion, the village of Spiggot did not exist.

    #32: Space Shuttle Lands in San Diego
    In 1993 Dave Rickards, a deejay at KGB-FM in San Diego, announced that the space shuttle Discovery had been diverted from Edwards Air Force Base and would instead soon be landing at Montgomery Field, a small airport located in the middle of a residential area just outside of San Diego. Thousands of commuters immediately headed towards the landing site, causing enormous traffic jams that lasted for almost an hour. Police eventually had to be called in to clear the traffic. People arrived at the airport armed with cameras, camcorders, and even folding chairs. Reportedly the crowd swelled to over 1,000 people. Of course, the shuttle never landed. In fact, the Montgomery Field airport would have been far too small for the shuttle to even consider landing there. Moreover, there wasn't even a shuttle in orbit at the time. The police were not amused by the prank. They announced that they would be billing the radio station for the cost of forcing officers to direct the traffic.

    #31: PhDs Exempt From China’s One-Child Policy
    In 1993 the China Youth Daily, an official state newspaper of China, announced on its front page that the government had decided to make Ph.D. holders exempt from the state-imposed one-child limit. The logic behind this decision was that it would eventually reduce the need to invite as many foreign experts into the country to help with the state's modernization effort. Despite a disclaimer beneath the story identifying it as a joke, the report was repeated as fact by Hong Kong's New Evening News and by Agence France-Presse, an international news agency. Apparently what made the hoax seem credible to many was that intellectuals in Singapore are encouraged to marry each other and have children, and China's leaders are known to have great respect for the Singapore system. The Chinese government responded to the hoax by condemning April Fool's Day as a dangerous Western tradition. The Guangming Daily, Beijing's main newspaper for intellectuals, ran an editorial stating that April Fool's jokes "are an extremely bad influence." It went on to declare that, "Put plainly, April Fool's Day is Liar's Day."

    #30: Operation Parallax
    In 1979 London's Capital Radio announced that Operation Parallax would soon go into effect. This was a government plan to resynchronize the British calendar with the rest of the world. It was explained that ever since 1945 Britain had gradually become 48 hours ahead of all other countries because of the constant switching back and forth from British Summer Time. To remedy this situation, the British government had decided to cancel April 5 and 12 that year. Capital Radio received numerous calls as a result of this announcement. One employer wanted to know if she had to pay her employees for the missing days. Another woman was curious about what would happen to her birthday, which fell on one of the cancelled days.

    #29: Wisconsin State Capitol Collapses
    In 1933 the Madison Capital-Times solemnly announced that the Wisconsin state capitol building lay in ruins following a series of mysterious explosions. The explosions were attributed to "large quantities of gas, generated through many weeks of verbose debate in the Senate and Assembly chambers." Accompanying the article was a picture showing the capitol building collapsing. By modern standards the picture looks slightly phony, but readers in 1933 were fooled—and outraged. One reader wrote in declaring that the hoax "was not only tactless and void of humor, but also a hideous jest."

    #28: Tass Expands Into American Market
    In 1982 the Connecticut Gazette and Connecticut Compass, weekly newspapers serving the Old Lyme and Mystic areas, both announced that they were being purchased by Tass, the official news agency of the Soviet Union. On their front pages they declared that this was "the first expansion of the Soviet media giant outside of the Iron Curtain." The article also revealed that after Tass had purchased the Compass, its two publishers had both been killed by "simultaneous hunting accidents" in which they had shot each other in the back of the head with "standard-issue Soviet Army rifles." The announcement was bylined "By John Reed," and the new publisher, Vydonch U. Kissov, announced that the paper would be "thoroughly red." In response to the news, the offices of the Compass and the Gazette received calls offering condolences for the death of the publishers. One caller also informed them that he had long suspected them of harboring communist tendencies, and that it was only a matter of time before all the papers in the country were communist-controlled. When the publishers tried to explain that the article had been an April Fool's prank, the caller replied, "You expect me to believe a bunch of Commies?"

    #27: New Zealand Wasp Swarm
    In 1949 Phil Shone, a New Zealand deejay for radio station 1ZB, announced to his listeners that a mile-wide wasp swarm was headed towards Auckland. He urged them to take a variety of steps to protect themselves and their homes from the winged menace. For instance, he suggested that they wear their socks over their trousers when they left for work, and that they leave honey-smeared traps outside their doors. Hundreds of people dutifully heeded his advice, until he finally admitted that it had all been a joke. The New Zealand Broadcasting Service was not amused by Shone's prank. Its director, Professor James Shelley, denounced the hoax on the grounds that it undermined the rules of proper broadcasting. From then on, a memo was sent out each year before April Fool's Day reminding New Zealand radio stations of their obligation to report the truth, and nothing but the truth.

    #26: Drunk Driving on the Internet
    An article by John Dvorak in the April 1994 issue of PC Computing magazine described a bill going through Congress that would make it illegal to use the internet while drunk, or to discuss sexual matters over a public network. The bill was supposedly numbered 040194 (i.e. 04/01/94), and the contact person was listed as Lirpa Sloof (April Fools backwards). The article said that the FBI was going to use the bill to tap the phone line of anyone who "uses or abuses alcohol" while accessing the internet. Passage of the bill was felt to be certain because "Who wants to come out and support drunkenness and computer sex?" The article offered this explanation for the origin of the bill: "The moniker 'Information Highway' itself seems to be responsible for SB 040194... I know how silly this sounds, but Congress apparently thinks being drunk on a highway is bad no matter what kind of highway it is." The article generated so many outraged phone calls to Congress that Senator Edward Kennedy's office had to release an official denial of the rumor that he was a sponsor of the bill.

    #25: Guinness Mean Time
    In 1998 Guinness issued a press release announcing that it had reached an agreement with the Old Royal Observatory in Greenwich, England to be the official beer sponsor of the Observatory's millennium celebration. According to this agreement, Greenwich Mean Time would be renamed Guinness Mean Time until the end of 1999. In addition, where the Observatory traditionally counted seconds in "pips," it would now count them in "pint drips." The Financial Times, not realizing that the release was a joke, declared that Guinness was setting a "brash tone for the millennium." When the Financial Times learned that it had fallen for a joke, it printed a curt retraction, stating that the news it had disclosed "was apparently intended as part of an April 1 spoof."

    #24: The Derbyshire Fairy
    In late March 2007, images of an 8-inch mummified creature resembling a fairy were posted on the website of the Lebanon Circle Magik Co. Accompanying text explained how the creature had been found by a man walking his dog along an old roman road in rural Derbyshire. Word of this discovery soon spread around the internet. Bloggers excitedly speculated about whether the find was evidence of the actual existence of fairies. By April 1 the Lebanon Circle website had received tens of thousands of visitors and hundreds of emails. But at the end of April 1, Dan Baines, the owner of the site, confessed that the fairy was a hoax. He had used his skills as a magician's prop-maker to create the creature. Baines later reported that, even after his confession, he continued to receive numerous emails from people who refused to accept the fairy wasn't real.

    #23: Arm the Homeless
    In 1999 the Phoenix New Times ran a story announcing the formation of a new charity to benefit the homeless. There was just one catch. Instead of providing the homeless with food and shelter, this charity would provide them with guns and ammunition. It was named 'The Arm the Homeless Coalition.' The story received coverage from 60 Minutes II, the Associated Press, and numerous local radio stations before everyone realized it was a joke. The Phoenix New Times's joke was actually a reprise of a 1993 prank perpetrated by students at Ohio State University.

    #22: Webnode
    In 1999 a press release was issued over Business Wire announcing the creation of a new company called Webnode. This company, according to the release, had been granted a government contract to regulate ownership of 'nodes' on the 'Next Generation Internet.' Each of these nodes (there were said to be over 50 million of them) represented a route that data could travel. The company was licensed to sell each node for $100. Nodes would increase in value depending on how much traffic they routed, and owners would also receive usage fees based on the amount of data that flowed across their section of the internet. Therefore, bidding for the nodes was expected to become quite intense. Offers to buy shares in Webnode soon began pouring in, but they all had to be turned down since the company was just a prank. There really was a Next Generation Internet, but there were no nodes on it. Business Wire didn't find the prank amusing and filed suit against its perpetrators for fraud, breach of contract, defamation, and conspiracy.

    #21: 15th Annual New York City April Fool’s Day Parade
    In 2000 a news release was sent to the media stating that the 15th annual New York City April Fool's Day Parade was scheduled to begin at noon on 59th Street and would proceed down to Fifth Avenue. According to the release, floats in the parade would include a "Beat 'em, Bust 'em, Book 'em" float created by the New York, Los Angeles, and Seattle police departments. This float would portray "themes of brutality, corruption and incompetence." A "Where's Mars?" float, reportedly built at a cost of $10 billion, would portray missed Mars missions. Finally, the "Atlanta Braves Baseball Tribute to Racism" float would feature John Rocker who would be "spewing racial epithets at the crowd." CNN and the Fox affiliate WNYW sent television news crews to cover the parade. They arrived at 59th Street at noon only to discover that there was no sign of a parade, at which point the reporters realized they had been hoaxed. The prank was the handiwork of Joey Skaggs, an experienced hoaxer. Skaggs had been issuing press releases advertising the nonexistent parade every April Fool's Day since 1986.

    #20: Whistling Carrots
    In 2002 the British supermarket chain Tesco published an advertisement in The Sun announcing the successful development of a genetically modified 'whistling carrot.' The ad explained that the carrots had been specially engineered to grow with tapered airholes in their side. When fully cooked, these airholes caused the vegetable to whistle.

    #19: The 26-Day Marathon
    In 1981 the Daily Mail ran a story about an unfortunate Japanese long-distance runner, Kimo Nakajimi, who had entered the London Marathon but, on account of a translation error, thought that he had to run for 26 days, not 26 miles. The Daily Mail reported that Nakajimi was now somewhere out on the roads of England, still running, determined to finish the race. Supposedly various people had spotted him, though they were unable to flag him down. The translation error was attributed to Timothy Bryant, an import director, who said, "I translated the rules and sent them off to him. But I have only been learning Japanese for two years, and I must have made a mistake. He seems to be taking this marathon to be something like the very long races they have over there."

    #18: Migrant Mother Makeover
    In its April 2005 issue, Popular Photography ran an article titled "Can these photos be saved?" about how to remove unsightly wrinkles from photographic subjects. They chose, as an example of a photo that "needed to be saved," Dorothea Lange's "Migrant Mother" photo taken in 1936 during the Great Depression. Lange's photo is one of the most widely admired in the world. It wouldn't be an exaggeration to describe it as the Mona Lisa of photographs, and the Migrant Mother's stoic expression is what makes the image great. Nevertheless, the editors of Popular Photography erased her wrinkles, softened her gaze, and removed her kids, transforming her from an iconic symbol of endurance into a smooth-faced, worry-free soccer mom. Their readers were horrified, not realizing the article was a spoof on the way magazines routinely touch-up celebrity images to remove blemishes and wrinkles. Hundreds wrote in expressing outrage at the defacement of such a classic image. To which the editors replied: Look at the date it was published!

    #17: The Sydney Iceberg
    On April 1, 1978 a barge appeared in Sydney Harbor towing a giant iceberg. Sydneysiders were expecting it. **** Smith, a local adventurer and millionaire businessman (owner of **** Smith's Foods), had been loudly promoting his scheme to tow an iceberg from Antarctica for quite some time. Now he had apparently succeeded. He said that he was going to carve the berg into small ice cubes, which he would sell to the public for ten cents each. These well-traveled cubes, fresh from the pure waters of Antarctica, were promised to improve the flavor of any drink they cooled. Slowly the iceberg made its way into the harbor. Local radio stations provided excited blow-by-blow coverage of the scene. Only when the berg was well into the harbor was its secret revealed. It started to rain, and the firefighting foam and shaving cream that the berg was really made of washed away, uncovering the white plastic sheets beneath.

    #16: Man Flies By Own Lung Power
    In 1934 many American newspapers, including The New York Times, printed a photograph of a man flying through the air by means of a device powered only by the breath from his lungs. Accompanying articles excitedly described this miraculous new invention. The man, identified as German pilot Erich Kocher, blew into a box on his chest. This activated rotors that created a powerful suction effect, lifting him aloft. Skis on his feet served as landing gear, and a tail fin allowed him to steer. What the American papers didn't realize was that the "lung-power motor" was a joke. The photo had first appeared in the April Fool's Day edition of the Berliner Illustrirte Zeitung. It made its way to America thanks to Hearst's International News Photo agency which not only fell for the hoax but also distributed it to all its U.S. subscribers. In the original Berliner Illustrirte Zeitung article, the pilot's name was spelled "Erich Koycher," which was a pun on the German word "keuchen," meaning to puff or wheeze.

    #15: The Case of the Interfering Brassieres
    In 1982 the Daily Mail reported that a local manufacturer had sold 10,000 "rogue bras" that were causing a unique and unprecedented problem, not to the wearers but to the public at large. Apparently the support wire in these bras had been made out of a kind of copper originally designed for use in fire alarms. When this copper came into contact with nylon and body heat, it produced static electricity which, in turn, was interfering with local television and radio broadcasts. The chief engineer of British Telecom, upon reading the article, immediately ordered that all his female laboratory employees disclose what type of bra they were wearing.

    #14: The Eruption of Mount Edgecumbe
    In 1974 residents of Sitka, Alaska were alarmed when the long-dormant volcano neighboring them, Mount Edgecumbe, suddenly began to belch out billows of black smoke. People spilled out of their homes onto the streets to gaze up at the volcano, terrified that it was active again and might soon erupt. Luckily it turned out that man, not nature, was responsible for the smoke. A local practical joker named Porky Bickar had flown hundreds of old tires into the volcano's crater and then lit them on fire, all in a (successful) attempt to fool the city dwellers into believing that the volcano was stirring to life. According to local legend, when Mount St. Helens erupted six years later, a Sitka resident wrote to Bickar to tell him, "This time you've gone too far!" (photo via

    #13: The Predictions of Isaac Bickerstaff
    In February 1708 a previously unknown London astrologer named Isaac Bickerstaff published an almanac in which he predicted the death by fever of the famous rival astrologer John Partridge. According to Bickerstaff, Partridge would die on March 29 of that year. Partridge indignantly denied the prediction, but on March 30 Bickerstaff released a pamphlet announcing that he had been correct: Partridge was dead. It took a day for the news to settle in, but soon everyone had heard of the astrologer's demise. On April 1, April Fool's Day, Partridge was woken by a sexton outside his window who wanted to know if there were any orders for his funeral sermon. Then, as Partridge walked down the street, people stared at him as if they were looking at a ghost or stopped to tell him that he looked exactly like someone they knew who was dead. As hard as he tried, Partridge couldn't convince people that he wasn't dead. Bickerstaff, it turned out, was a pseudonym for the great satirist Jonathan Swift. His prognosticatory practical joke upon Partridge worked so well that the astrologer finally was forced to stop publishing his almanacs, because he couldn't shake his reputation as the man whose death had been foretold.

    #12: Kremvax
    In 1984, back in the Stone Age of the internet, a message was distributed to the members of Usenet (the online messaging community that was one of the first forms the internet took) announcing that the Soviet Union was joining Usenet. This was quite a shock to many, since most assumed that cold war security concerns would have prevented such a link-up. The message purported to come from Konstantin Chernenko (from the address chernenko@kremvax.UUCP) who explained that the Soviet Union wanted to join the network in order to "have a means of having an open discussion forum with the American and European people." The message created a flood of responses. Two weeks later its true author, a European man named Piet Beertema, revealed that it was a hoax. This is believed to be the first hoax on the internet. Six years later, when Moscow really did link up to the internet, it adopted the domain name 'kremvax' in honor of the hoax.

    #11: UFO Lands in London
    On March 31, 1989 thousands of motorists driving on the highway outside London looked up in the air to see a glowing flying saucer descending on their city. Many of them pulled to the side of the road to watch the bizarre craft float through the air. The saucer finally landed in a field on the outskirts of London where local residents immediately called the police to warn them of an alien invasion. Soon the police arrived on the scene, and one brave officer approached the craft with his truncheon extended before him. When a door in the craft popped open, and a small, silver-suited figure emerged, the policeman ran in the opposite direction. The saucer turned out to be a hot-air balloon that had been specially built to look like a UFO by Richard Branson, the 36-year-old chairman of Virgin Records. The stunt combined his passion for ballooning with his love of pranks. His plan was to land the craft in London's Hyde Park on April 1. Unfortunately, the wind blew him off course, and he was forced to land a day early in the wrong location.

  5. #5
    SirKristoff is a poopiehead Ozzy's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Greenswamp, NC
    3 Post(s)
    0 Thread(s)
    #10: Planetary Alignment Decreases Gravity
    In 1976 the British astronomer Patrick Moore announced on BBC Radio 2 that at 9:47 AM a once-in-a-lifetime astronomical event was going to occur that listeners could experience in their very own homes. The planet Pluto would pass behind Jupiter, temporarily causing a gravitational alignment that would counteract and lessen the Earth's own gravity. Moore told his listeners that if they jumped in the air at the exact moment that this planetary alignment occurred, they would experience a strange floating sensation. When 9:47 AM arrived, BBC2 began to receive hundreds of phone calls from listeners claiming to have felt the sensation. One woman even reported that she and her eleven friends had risen from their chairs and floated around the room.

    #9: Hotheaded Naked Ice Borers
    In its April 1995 issue Discover Magazine announced that the highly respected wildlife biologist Dr. Aprile Pazzo had discovered a new species in Antarctica: the hotheaded naked ice borer. These fascinating creatures had bony plates on their heads that, fed by numerous blood vessels, could become burning hot, allowing the animals to bore through ice at high speeds. They used this ability to hunt penguins, melting the ice beneath the penguins and causing them to sink downwards into the resulting slush where the hotheads consumed them. After much research, Dr. Pazzo theorized that the hotheads might have been responsible for the mysterious disappearance of noted Antarctic explorer Philippe Poisson in 1837. "To the ice borers, he would have looked like a penguin," the article quoted her as saying. Discover received more mail in response to this article than they had received for any other article in their history. Read the full article about the Hotheaded Naked Ice Borer.

    #8: The Left-Handed Whopper
    In 1998 Burger King published a full page advertisement in USA Today announcing the introduction of a new item to their menu: a "Left-Handed Whopper" specially designed for the 32 million left-handed Americans. According to the advertisement, the new whopper included the same ingredients as the original Whopper (lettuce, tomato, hamburger patty, etc.), but all the condiments were rotated 180 degrees for the benefit of their left-handed customers. The following day Burger King issued a follow-up release revealing that although the Left-Handed Whopper was a hoax, thousands of customers had gone into restaurants to request the new sandwich. Simultaneously, according to the press release, "many others requested their own 'right handed' version."

    #7: Alabama Changes the Value of Pi
    The April 1998 issue of the New Mexicans for Science and Reason newsletter contained an article claiming that the Alabama state legislature had voted to change the value of the mathematical constant pi from 3.14159 to the 'Biblical value' of 3.0. Before long the article had made its way onto the internet, and then it rapidly made its way around the world, forwarded by people in their email. It only became apparent how far the article had spread when the Alabama legislature began receiving hundreds of calls from people protesting the legislation. The original article, which was intended as a parody of legislative attempts to circumscribe the teaching of evolution, was written by a physicist named Mark Boslough.

    #6: Nixon for President
    In 1992 National Public Radio's Talk of the Nation program announced that Richard Nixon, in a surprise move, was running for President again. His new campaign slogan was, "I didn't do anything wrong, and I won't do it again." Accompanying this announcement were audio clips of Nixon delivering his candidacy speech. Listeners responded viscerally to the announcement, flooding the show with calls expressing shock and outrage. Only during the second half of the show did the host John Hockenberry reveal that the announcement was a practical joke. Nixon's voice was impersonated by comedian Rich Little.

    #5: San Serriffe
    In 1977 the British newspaper The Guardian published a special seven-page supplement devoted to San Serriffe, a small republic located in the Indian Ocean consisting of several semi-colon-shaped islands. A series of articles affectionately described the geography and culture of this obscure nation. Its two main islands were named Upper Caisse and Lower Caisse. Its capital was Bodoni, and its leader was General Pica. The Guardian's phones rang all day as readers sought more information about the idyllic holiday spot. Few noticed that everything about the island was named after printer's terminology. The success of this hoax is widely credited with launching the enthusiasm for April Foolery that gripped the British tabloids in subsequent decades. Read the full article about San Serriffe.

    #4: The Taco Liberty Bell
    In 1996 the Taco Bell Corporation announced that it had bought the Liberty Bell and was renaming it the Taco Liberty Bell. Hundreds of outraged citizens called the National Historic Park in Philadelphia where the bell was housed to express their anger. Their nerves were only calmed when Taco Bell revealed, a few hours later, that it was all a practical joke. The best line of the day came when White House press secretary Mike McCurry was asked about the sale. Thinking on his feet, he responded that the Lincoln Memorial had also been sold. It would now be known as the Ford Lincoln Mercury Memorial. Read the full article about the Taco Liberty Bell.

    #3: Instant Color TV
    In 1962 there was only one tv channel in Sweden, and it broadcast in black and white. The station's technical expert, Kjell Stensson, appeared on the news to announce that, thanks to a new technology, viewers could convert their existing sets to display color reception. All they had to do was pull a nylon stocking over their tv screen. Stensson proceeded to demonstrate the process. Thousands of people were taken in. Regular color broadcasts only commenced in Sweden on April 1, 1970. Read the full article about Instant Color TV.

    #2: Sidd Finch
    In its April 1985 edition, Sports Illustrated published a story about a new rookie pitcher who planned to play for the Mets. His name was Sidd Finch, and he could reportedly throw a baseball at 168 mph with pinpoint accuracy. This was 65 mph faster than the previous record. Surprisingly, Sidd Finch had never even played the game before. Instead, he had mastered the "art of the pitch" in a Tibetan monastery under the guidance of the "great poet-saint Lama Milaraspa." Mets fans celebrated their teams' amazing luck at having found such a gifted player, and Sports Illustrated was flooded with requests for more information. But in reality this legendary player only existed in the imagination of the author of the article, George Plimpton. Read the full article about Sidd Finch.

    #1: The Swiss Spaghetti Harvest
    In 1957 the respected BBC news show Panorama announced that thanks to a very mild winter and the virtual elimination of the dreaded spaghetti weevil, Swiss farmers were enjoying a bumper spaghetti crop. It accompanied this announcement with footage of Swiss peasants pulling strands of spaghetti down from trees. Huge numbers of viewers were taken in. Many called the BBC wanting to know how they could grow their own spaghetti tree. To this the BBC diplomatically replied that they should "place a sprig of spaghetti in a tin of tomato sauce and hope for the best." Read the full article about the Swiss Spaghetti Harvest.

  6. #6

    Join Date
    Mar 2008
    Oregon, Zone 8
    0 Post(s)
    0 Thread(s)
    We want number 1

  7. #7
    nepenthes_ak's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Spring Feild Ohio
    0 Post(s)
    0 Thread(s)
    aww man i was excited too!

  8. #8

    Join Date
    Mar 2008
    Oregon, Zone 8
    0 Post(s)
    0 Thread(s)
    I think we all were but this was pretty exciting getting to read all the funny things wasnt it?

  9. #9
    Doing it wrong until I do it right. xvart's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Zone 8
    0 Post(s)
    0 Thread(s)
    It's the Kansas City Shuffle.

    "The tragedy of life is not that every man loses; but that he almost wins."

    "Quis custodiet ipsos custodes?"

  10. #10
    Aklys joossa's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Palmdale, CA, USA
    0 Post(s)
    0 Thread(s)


    I just heard about the top ten on the radio a couple of minutes ago. Funny.

    Happy April Fool's!

    Quote Originally Posted by Ozzy View Post
    Instead of spending my time on a way to fool everybody I spent it a way to entertain you for a few minutes.

    -Joel from Southern California

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts